Uganda week 1 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van floorhartjes - WaarBenJij.nu Uganda week 1 - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van floorhartjes - WaarBenJij.nu

Uganda week 1

Door: Floor

07 Juni 2015 | Oeganda, Kampala

Dag lieve lezers,

Hier voor het eerst een berichtje uit het verre Afrika, Uganda om precies te zijn! Maandag was mijn reis begonnen en de vliegreis ging eigenlijk vlekkeloos. Tot we het vliegveld van Entebbe uitstapten.. Wij zoekend naar de naam Laurien op één van de bordjes en na een paar minuten kijken kwamen we tot de conclusie dat die er niet was. Binnen no time stonden er horden taxi chauffeurs om ons heen die ons wel wilden brengen. Één van de taxichauffeurs begon te bellen en zei dat hij het voor ons ging uitzoeken. Ik dacht alleen maar, jaja dat is vast een truc om ons straks in jouw taxi te krijgen, haha. Maar na verschillende telefoontjes verder kreeg Laurien ook de man aan de telefoon die ons eigenlijk zou ophalen dus wij met goede hoop en wat geluk uiteindelijk toch met de taxichauffeur meegegaan. En het bleek achteraf allemaal goed bedoeld te zijn, de man die ons vergeten was heeft zelfs in het Guesthouse zijn excuses aangeboden!:) Welkom in Afrika!

We hebben twee nachtjes in Entebbe geslapen en daar voor het eerst het Ugandese leven mee gemaakt. Ik heb wel echt even moeten wennen aan al die aandacht. Waar je ook loopt, ze willen je allemaal een lift aanbieden in hun Matukas (minibusjes) of bodaboda’s (motoren). Gelukkig blijkt nu dat ze dat ook bij alle locals doen!

Na twee dagen in een wat luxer guesthouse in Entebbe zijn we dan toch in een Matuka gestapt en richting de hoofdstad, Kampala gereden op weg naar het volgende guesthouse. Ook dit verliep verassend goed, met de backpack op schoot in een wagen waar in Nederland 7 mensen in zitten en hier het dubbele;), maar we zijn weer een ervaring rijker! Vanuit dit guesthouse hebben we een drie daagse tour geboekt naar de Murchison Falls in het westen van Uganda. Dit zijn de meest beroemde watervallen van Uganda. Het was een lange reis in een busje, maar het was fantastisch. De eerste dag zijn we naar de waterval gelopen, en het was echt een fenomenaal uitzicht. We zijn daarna doorgereden naar ons kamp, waar we in tenten hebben geslapen en het normaal bleek te zijn dat een nijlpaard naast je tent aan het grazen was, haha! Dat was best wel een beetje eng, want als die agressief worden kun je rennen wat je wilt, maar hij haalt je toch wel in;). De volgende dag hebben we een safari gedaan en heb ik echt de meest fantastische dieren gespot! Olifanten, buffels, antilopes, GIRAFFEN:D, leeuwen, pumba (van de lion king), nijlpaarden en nog veel meer. Het was het vroege opstaan meer dan waard. Daarna zijn we de Nijl op gegaan weer richting de watervallen en hebben we nog meer dieren gespot! Wat een dag!! Vandaag zijn we teruggereden door het nationale park richting Kampala en slapen we nog een nachtje hier. Morgenvroeg worden we opgepikt om naar Kumi af te reizen waar onze stage begint. Ben benieuwd wat we daar allemaal gaan aan treffen!

Heel veel liefs Floor!

• 07 Juni 2015 - 21:11

Avalon:

Hee floor!
    Je hebt er al een fantastische eerste week op zitten lees ik al!
    Al wat leuke ondernomen(zoals we je kennen). En al super veel mooie dingen gezien.
    Echt super!!
    Succes met een stage en geniet ervan!

×××

• 07 Juni 2015 - 21:30

Heidi:

Cool!!! Ik ga je volgen!!!

• 07 Juni 2015 - 21:34

Marissa:

Hee Floortje!
    Super leuk om te lezen.
    Al veel leuke dingen meegemaakt lees ik.
    Alvast heel veel succes met je stage en geniet er van.
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal!

Xxx

• 10 Juli 2015 - 20:10